Ahad, 28 Februari 2010

Si Dumbo. - Tiga

Bergerbang rambut aku ditiup angin. Angin kuat. Musim hujan. Sekejap lagi mesti hujan. Ah sejuknya. Kalaulah aku punyai kereta.

Ada anjing di situ. Situ. Biarkan dia. Buat hal aku sudah.


Kejap. Dia ekori aku?

Lajukan langkah. Bedebah. Dia ikut lagi. Aku nekad lari. Aku tak mahu mati di mulut sang anjing kotor ini. Giginya kelihatan. Tajam. Air liurnya keluar. Mata itu bagai aku menjadi tujuannya. Tuhan, tolong selamatkan aku.

Lari. Lari.



Ahhhhh tersungkur! Shit. Aku tak sempat lari lagi. Dia sudah ada di depan ini.
Dia bersuara, "Akulah jelmaan Si Dumbo. Masa untuk bayar hutang kau,"

Ceh. Bangang. Si Dumbo rupanya. Aku bangun, tendang kepalanya. Tendang lagi dan lagi. Pijak lagi. Sampai dia terkulai. Mampus kau Dumbo.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan