Khamis, 22 April 2010

Destinasi : Kosong.

Aku tak faham apa perlunya hak asasi jikalau semua manusia membabi buta mengambil apa yang dia suka.
Aku tak faham apa perlunya hak sesama manusia jikalau dajal yang bersarungkan kot itu memanipulasikan si naif.

Sana sini semua orang nak laungkan tentang hak, kebebasan, hak, pendirian, hak, tuih.
Aku tak menentang ini secara terangnya, kerna segelintir cuma melaungkan tapi tak mengetahui sedalamnya.

Ke mana destinasi isu-isu ini, aku langsung tak nampak. Kosong.
Sekarang merdeka pun dah tak ada originaliti dalam definisinya.
Sepatutnya kau-kau renung nasib sendiri, sebelum kau-kau renung nasib sejagat.
Hipokrasi kali ini memang seperti yang sebelumnya, malah lebih menebal, bersarang dan berkepuk dalam tekak sebelum dilontar dijual kata pada sang-sang abdi yang pendek akal.

Aku penat hidup bermasahadapankan janji plastik, berdestinasikan kotak kosong. Maaf.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan