Sabtu, 4 Disember 2010

Undescribable.

Aku lemah dan hampir menjatuh-terbalikkan dunia ke arah bertentangan bila aku membenarkan syaitan memandu hati aku untuk bertindak tanpa sekelumit rasa simpati dan apresiasi terhadap apa yang aku terima selama ini. Menyesal bukan satu perasaan paling dominan dalam diri aku sekarang kerana aku tak mahu tangiskan susu yang sudah ditumpahkan. Apa yang menjadi efek utama atas kebodohan dan kesialan yang menjadi raja dengan serampangnya dalam jiwa aku - harga sebuah persahabatan yang seumur hidup pun belum tentu aku mampu langsaikan benda yang aku cipta ini. Elemen ini yang bukan bersifat logik, tapi abstrak, dinilai berlainan dengan penggunaan kayu ukur yang tidak seragam bagi setiap yang hidup.

Di situ terletaknya kelemahan semua ini - katakan - kalau aku kata aku cinta si polan ini dengan kasih eksponen lapan belas, kau mungkin menganggap cinta aku dengan eksponen dua saja, mungkin - yang sama diaplikasikan sebaliknya. Tak akan pernah ada entiti yang datang kepada aku dan tepuk bahu aku lembut dan kata - tak apa, aku faham semuanya, sabarlah - kalau ada pun, seratus lima puluh persen aku tak akan percaya kerana manusia tiada abiliti untuk memahami elemen ini. Aku sebolehnya hendakkan satu solusi yang mampu leraikan aku dari simpulan penghinaan dan elemen celaka ini.

Dan elemen yang membalut angin meniup aku sekarang ialah Kebencian dan Kejahatan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan