Rabu, 6 Oktober 2010

Ini Kisah Cinta Patetik.

Lepaskan apa yang kamu binakan, aku tak mampu lagi bertahan
Saat diruntuhkan semua harapan, aku memang kejam

Sebelum gelap menghampiriku
Sebelum kehancuran menggengam hati dan jiwa kamu
Hentikan semua senyuman, semua detik indah, semua cinta

Kerna aku tak mampu lagi bertahan, kerna bukan aku di pelukan
Cinta ini hipokrasi semata
Yang bermukakan ketawa dan tangis, kononnya bersama
Hakikatnya kamu saja yang di situ, bukan aku

Terminasi khayalan ini harus aku lakukan sekarang
Jika bukan pasti esok atau lusa lebih parah berdarah pecah
Meletus membuak-buak sedih perihnya, jangan, sakit kamu tahu
Kalau mungkin ini yang kita hasilkan selama bila aku cuba menyulam tiap-tiap lembaran sayang
Kalau mungkin ini yang kita pegangkan sejauh mana kau perjuangkan perasaan suci ini
Maaf, aku yang merapuhkan dan mengotorkan definisi suci itu dalam episod ini

Takkan ada lagi matahari timbul dengan ciuman selamat pagi
Takkan aku mimpi lagi segala-gala fantasi cinta yang indah sempurna cantik belaka sebegini
Takkan aku berani berdiri sendiri lagi tanpa kamu di sisi ini


Sayang, ini kisah cinta patetik

Tiada ulasan:

Catat Ulasan